1Veel gestelde vragen
https://www.i-mania.be/skin/frontend/default/imania/images/logo-be.jpg

 

Winkelwagen:

0 items

  •  Mijn bestelling
    • Geen orderbevestiging ontvangen
    • Vanuit ons systeem wordt automatisch een orderbevestiging gestuurd naar het door jou als klant opgegeven email adres. Als een orderbevestiging niet aankomt kan dat een aantal oorzaken hebben:

      1) Het opgegeven emailadres is niet juist: in dit geval zul je geen verdere mails van ons ontvangen.

      Je kunt dan via onze klantenservice vragen (contactpagina) met het verzoek je orderbevestiging naar het juiste emailadres te sturen.

      2) De orderbevestiging is in je spambox terecht gekomen. Je kunt deze dan uit je spambox verplaatsen naar je gewone inbox. Andere mails vanuit ons komen dan ook (in principe/maar check evengoed spambox regelmatig) normaal weer binnen in je normale inbox.

    • Status order opvragen
    • De verwachte verzenddatum kun je zien in je bestelbevestiging, staat onder de verzendwijze. (Zie pagina Over Ons/Hoe werkt I-Mania? Voor meer informatie:)

      Stuur ons dan aub even mailtje (Contactpagina) met je ordernummer en het product(nummer) welke je mist.

      Wij gaan dan na waarom dit ontbreekt in je bestelling en helpen je verder.;)

    • Wanneer wordt de bestelling verzonden?
    • Nog niet verzonden?

      De verwachte verzenddatum kun je zien in je bestelbevestiging, staat onder de verzendwijze. Wordt even op werkdag 10 vermeld als startpunt/verwachte verzenddatum,  met een marge van 1-3 werkdagen eerder dan de 10e werkdag of later dan de 10e werkdag.

      (Zie pagina Over Ons/Hoe werkt I-Mania?)



      Verzonden?



      Pakketpost:

      Als je order is wel reeds is verzonden heb je een verzendbevestiging/mail ontvangen.

      Heb je gekozen voor verzending met Track en Trace dan kan je deze volgen.

      Doorgaans/gemiddeld geldt voor alle verzendingen dat deze binnen 1-2 werkdagen in Nederland worden geleverd. Voor België geldt 1-3 werkdagen.



      Brievenbuszending:

      Als je order is verzonden zonder is de duur in NL: ca. 1-5 werkdagen, België geldt 2-8 werkdagen.

    • Wanneer wordt de bestelling geleverd?
    • In sommige gevallen hebben DPD en PostNL het nog extra druk door de grote toename van het aantal online bestellingen

      Hou er dan ook rekening mee dat zendingen 1-2 dagen later als je gewend bent kunnen worden bezorgt.

      Als je order is verzonden heb je een email ontvangen met verzendbevestiging. Hierin staat de verwachte dag dat een order geleverd wordt. Heb je gekozen voor verzending met Track en Trace dan kan je die volgen.

      Doorgaans geld voor alle verzendingen dat deze binnen 1-2 werkdagen in Nederland moeten worden geleverd. Voor België geldt 1-3 werkdagen.

    • Kan ik mijn bestelling ergens anders laten leveren?
    • Verzonden?


      Als je order is verzonden kunnen wij deze helaas niet meer laten verzenden naar een ander adres.



      Nog niet verzonden?


      Is de order echter nog niet verzonden dan kan dit meestal nog wel worden aangepast.


      Stuur hiervoor ons aub even mailtje met je ordernummer (contactpagina)en we gaan kijken wat we kunnen doen.

    • Ik heb mijn bestelling ontvangen maar incompleet
    • Wanneer je order is afgeleverd, echter deze blijkt incompleet, dan kan te maken hebben met:


      1) Delen:  Wanneer een order door ons in 2 delen verzonden is/wordt.


      Het product welke dan niet voorradig was en/of levertijd heeft, wordt je nageleverd.


      Je hebt hiervan dan een mail ontvangen>check spambox aub.


      2)Foutje/Oeps: Een foutje vanuit ons, onze excuses!


      Is je order verzonden en je hebt echter geen mail (spambox gecheckt) hierover gehad?

    • Ik heb mijn bestelling ontvangen maar een product is defect/beschadigd
    • Wanneer je order is afgeleverd echter deze blijkt defect en/of beschadigt te zijn geleverd, dan kun je het volgende doen:



      1) Maak aub een foto van de beschadiging en/of defect.


      2) Omschrijf aub zo gedetailleerd mogelijk het defect/probleem.


      3) Stuur deze foto(s) en je uitleg naar onze klantenservice (Pagina Contact) met vermelding van je ordernummer.


      Wij gaan dan voor je aan de slag om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.


      Je ontvangt van ons nog een email met de voortgang en aanpak.



      Let op aub:



      Let aub wel op dat de foto niet te groot is, anders wordt deze nl. geweigerd door ons mailprogramma.

    • Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?
    • Wanneer je order is afgeleverd echter deze blijkt per ongeluk verkeerd te zijn geleverd,

      dan kun je het volgende doen:

      1) Maak aub een foto van het artikel met zichtbaar artikelcode (klein wit stickertje)


      2) Omschrijf aub zo gedetailleerd mogelijk je vraag.


      3) Stuur deze foto(s) en je uitleg naar onze klantenservice (Pagina Contact) met vermelding van je ordernummer.


      Wij gaan dan voor je aan de slag om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.


      Je ontvangt van ons nog een email met de voortgang en aanpak.



      Let op aub:


      Let aub wel op dat de foto niet te groot is, anders wordt deze nl. geweigerd door ons mailprogramma.

    • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    • Ik wil dit met veel liefde voor je doen, alleen kan ik deze helaas niet meer annuleren bij de leverancier wegens dit een: Op Bestelling Item is. .

      Al zouden wij willen dan annuleert de leverancier deze items niet meer/is daar geen mogelijkheid toe bij hen. (zie aub Hoe werkt I-Mania?)

      Als je het fijn vindt kan ik je wel 1 van de volgende de opties aanbieden!;)

      Omruil:

      Omruil voor een ander item(s) uit ons assortiment.

      OF

      Tegoed: Tegoed van je artikelbedrag .(1 jaar geldig is vanaf datum reply)

      Laat maar weten of je dit fijn vindt, dan kan ik je order On Hold zetten. (Bij geen (tijdig) reply wordt de order nl. (automatisch) verzonden en blijft deze staan)

    • Kan ik mijn bestelling retour sturen?
    • Alle informatie over het retourneren van je bestelling vind je hier

    • Kan ik mijn bestelling wijzigen?
    • Als je een bestelling hebt gedaan en je wilt deze wijzigen kan je het beste een email sturen met daarin een link van het juiste product . Wij zullen dan je order aanpassen

    • Ik heb mijn bestelling retour gestuurd, wat nu?
    • Retouren worden wekelijks verwerkt/behandeld.


      De refunds/terugbetalingen daarvan worden binnen 14 werkdagen afgehandeld.


      Je ontvangt uiteraard ook een mailtje. (check spambox)


      Krijg je echter geen mail binnen 14 werkdagen?


      Mail ons even met je trackingnummer zodat we hetgeen voor je na kunnen kijken.

    • Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld. Kan ik deze wijzigen?
    • Je kunt dan via onze klantenservice vragen (Pagina Contact) met het verzoek je orderbevestiging naar het juiste emailadres te sturen.

    • Ik heb een bestelling geplaatst, hoe kom ik aan een factuur?
    • Ten tijde dat je de bestelling plaatste heb je van ons een bestelbevestiging gehad.


      In de bijlage van deze email zat een factuur als PDF. Deze kun je uitprinten voor je boekhouding.


      Mocht je deze echter email kwijt zijn, stuur ons dan aub even een mailtje (Pagina Contact) met je ordernummer. Dan zullen wij je de factuur nogmaals per mail toesturen.

  •  Verzending
    • Ik moet de bestelling nog plaatsen, wat is de levertijd?
    • Voorraad/Niet in voorraad:


      Onder de prijs, bij elk artikel, kun je zien of het in voorraad is. 


      Staat er 1-2 werkdagen onder de prijs, dan is het in voorraad.


      Staat er 3-10 werkdagen onder de prijs, dan is het niet in voorraad/bestellen wij het voor jou.


      Heb je meer hulp nodig? Mail gerust even! (Pagina Contact)

    • Ik heb al een bestelling geplaatst, wanneer wordt het verzonden?
    • Verwachte datum van verzending:


      Deze verwachte verzenddatum kun je zien in je bestelbevestiging, staat onder de verzendwijze.


      Bij evt. vertraging word je natuurlijk even netjes gemaild!


      Vragen? Stel ze gerust # Pagina Contact.;)

    • De bestelling is al verzonden, wanneer wordt het geleverd?
    • Zie aub de pagina Verzending voor meer informatie qua kosten en de duur van bezorging.

  •  Levertijd van een product
    • Als een product op voorraad is
    • Voorraad/Niet in voorraad:


      Onder de prijs, bij elk artikel, kun je zien of het in voorraad is. 


      Staat er 1-2 werkdagen onder de prijs, is het in voorraad.


      Staat er 3-10 werkdagen onder de prijs, is het niet in voorraad/kan het besteld worden.


    • Als een product niet op voorraad is
    • Voorraad/Niet in voorraad:


      Onder de prijs, bij elk artikel, kun je zien of het in voorraad is. 


      Staat er 1-2 werkdagen onder de prijs, is het in voorraad.


      Staat er 3-10 werkdagen onder de prijs, is het niet in voorraad/kan het besteld worden.

    • Grotere aantallen
    • De levertijden van grotere aantallen van een bepaald product, dienen wij na te vragen bij de leverancier of fabrikant. Normaal gesproken krijgen wij binnen 48 uur, op werkdagen, hiervan een bericht met de levertijd.

  •  Retour
    • Ik wil een product retour sturen, hoe werkt dat?
    • Indien je een ontvangen order retour wilt sturen kan je via onderstaande link alle informatie vinden hoe dit in zijn werk gaat.

      Hoe werkt het retour sturen van een order?

    • Ik heb mijn bestelling retour gestuurd, wat nu?
    • Retouren worden wekelijks verwerkt/behandeld.
      De refunds/terugbetalingen daarvan worden binnen 14 werkdagen afgehandeld.
      Je ontvangt uiteraard ook een mailtje. (check spambox)
      Krijg je echter geen mail binnen 14 werkdagen?
      Mail ons even met je trackingnummer zodat we hetgeen voor je na kunnen kijken

    • Ik zie dat mijn bestelling retour afzender is, wat nu?
    • Wanneer je ziet dat je bestelling vanuit de post teruggestuurd wordt/is naar ons,


      zullen wij na ontvangst contact met je opnemen. In vele gevallen gaat het om een fout in het bijv. adres. Kunnen wij echter de klant niet achterhalen op het pakketje (wegens o.a. vele labels/post over de klantgegevens) dan ontvang je geen mailtje/pakket wordt dan apart gelegd voor een korte periode.


      Vragen/hulp nodig? Mail ons even (Pagina Contact) en we helpen je verder!;)

    • Hoe lang duurt het voor mijn retour gestuurde bestelling is verwerkt?
    • Retouren worden wekelijks verwerkt/behandeld.


      De refunds/terugbetalingen daarvan worden binnen 14 werkdagen afgehandeld.


      Je ontvangt uiteraard ook een mailtje. (check spambox)


      Krijg je echter geen mail binnen 14 werkdagen?


      Mail ons even met je trackingnummer zodat we hetgeen voor je na kunnen kijken.


      Beslistklanten ontvangen een mailtje m.b.t. de vraag om gegevens#Privacywet.

  •  Product informatie
    • Ik heb een vraag over de werking van een product
    • Wanneer je een vraag hebt over de werking en/of mogelijkheden van een product,


      probeer je vraag dan zo duidelijk mogelijk voor ons te omschrijven.


      Wij proberen je dan zo snel mogelijk een duidelijke uitleg te geven.(Pagina Contact)

    • Ik ben op zoek naar een specifiek product
    • Wanneer je een vraag hebt over een bepaald product welke je zoekt,


      mail ons dan aub even via de klantenservice (Pagina Contact) en we helpen je graag.

    • Ik denk dat de product informatie niet juist is op de website
    • Wanneer je een bepaald artikel ziet op onze site waarvan je denkt dat de informatie hiervan niet juist en/of volledig is, stuur ons dan a.u.b. even een mailtje hierover. (Pagina Contact)


      Graag met een link van het artikel en de eventuele aanpassing welke gedaan zou moeten worden in de productinformatie.


      Wij hebben nl. meer dan 750.000 (geautomatiseerde import) artikelen in ons assortiment en foutjes kunnen helaas wel eens voorkomen# voorbehouden.

  •  Offerte aanvragen
    • Ik wil een offerte hebben voor afname van een grotere aantal van een product
    • Wanneer je een grotere afname van een bepaald artikel nodig hebt, laat ons dat dan aub even weten. Wij gaan dan op zoek voor jou naar de beste prijs en levercondities.


      Stuur aub een mailtje naar onze klantenservice (Pagina Contact) met hierin de link van het product/gewenste aantal en wij komen binnen 2 werkdagen met een scherpe prijs.

  •  Anders
    • Algemene vraag
    • Heb je een vraag, laat het ons dan aub even weten d.m.v. een mailtje naar onze klantenservice. (Pagina Contact)